Wednesday, July 7, 2021

Midsommarklänning

Den här klänningen hade jag på midsommarafton. Nysydd, men inget nytt egentligen. Samma mönster som jag sytt många ggr förut, dvs Wiksten shift med egenhackad kjol. En större storlek än innan bara. Mina gamla passar fortfarande men jag har gått upp lite i vikt och kändes lika bra att sy en större storlek ifall jag går upp lite till. Obs ej gravid. 

Tyget är från Stoff och Stil och har egentligen lite mer polyester i sig än vad jag föredrar. Skulle inte sy något tight i det här tyget men i en löst sittande klänning funkar det utan att bli svettigt. 

Ljuv klänning, blomsterkrans i håret och så crocs och regnjacka till det. Mer svensk midsommar än så blir det väl inte? 
 

1 comment:

Ewa med bloggen tygochgarn said...

Visst är det skönt när man hittat en favoritmodell! Fint sväng i kjolen!