Sunday, July 4, 2021

Anthea

Jag har sytt mig en Anthea klänning, föll för de stora puffärmarna och kände att jag ville testa.  

Men lätta att bära är de inte! Först sydde jag den som någon slags skjortklänning, tänkte att den raka modellen skulle väga upp fint till de stora ärmarna. Men jag kände mig helt som en mormon, det funkade inte alls. 

Så jag tänkte att en puffig kort kjol skulle motverka mormonkänslan. Klippte av överdelen på känn och sydde en kjoldel med massa vidd! Tycker att det funkade? 

Inte så lättburen, men i alla fall ingen mormon längre. 

Tyget kommer från en ny loppis som öppnat på mitt torg och är från början ett par gardiner. De kostade mig 20kr så jag kände att jag kunde experimentera fritt, det gör inte så mycket om det inte blir den mest flitigt använda klänningen i min garderob.

Mönster: Anthea dress
Storlek: 14
Ändringar: klippte av den och sydde på en vid kjol
Tyg: vävt bomullstyg från loppis 



 

No comments: