Wednesday, February 2, 2022

Ännu en Saint och varning för tyg





 
Det här tyget var förjävligt att sy med! Det drog sig som fan, så jag fick välja om jag ville att det skulle vara raka linjer horisontellt eller vertikalt. Jag valde vertikalt så på fållen nertill syns det hur snett tyget är. Visst det syns bara om man tittar noga, men det gjorde det tråkigt och extra jobbigt att sy i. Tyget är detta från Stoff och Stil, så varning för det. 

Tillslut blev det i alla fall en skjorta och den gillar jag! Ännu en Saint (minns inte längre hur många jag sytt). Denna gång med mindre krage och en vanlig skjortficka istället för den coola större varianten som orginalet har. 
 

1 comment:

Linnéa said...

Vilken snygg skjorta! Så synd att tyget inte ville samarbeta. Annars hade jag nog gått och köpt det själv, för det var verkligen snyggt.