Saturday, February 12, 2022

Landgate anorak

Vad jag kan minnas har jag aldrig ägt någon anorak tidigare, och jag har nog haft svårt att se poängen med dom. Varför inte ha en dragkedja hela vägen liksom? Men man kan ju som tur är ändra sig! Kanske är det nu när jag cyklar som jag uppskattar anorak mer, jag vet inte riktigt. Oavsett så gillar jag den lite retro känslan det ger! 

Mönstret är Landgate från Merchant and mills och jag sydde den i storlek large. Den är lite stor men jag gillar det, och då får jag plats med en tjock tröja under utan att det blir bylsigt. 

Tyget är taslan från Selfmade vilket är en ny sorts tyg för mig. Jag fastnade för det eftersom det kändes så behagligt i förhållande till andra tyger för ytterkläder. Det är tunt och lätt! Dock ej helt vattentätt, vilket väl är en anledning till att det kändes så behagligt. Jag har inte testat det i regn än så får återkomma med hur mycket det skyddar (expediten på Selfmade visste inte heller). 

Mönster: Landgate från Merchant and mills
Storlek: Large
Ändringar: Kortade ärmarna 7cm och la till en dragsko bak på huvan. Hoppade över dragskon i midjan.
Tyg: Taslan från Selfmade (tidigare Stoff och stil).

2 comments:

Gitta said...

Such a nice piece of your work. It suits you perfectly. Kind regards from germany Gitta

ida said...

Vilka bra fickor! Jag har bara haft parkas med såna fickor inne i tyget på sidorna, gillar de här bättre.