Monday, July 11, 2022

Mina sommarstickningar

Jag rensade i projektkorgen häromdagen och tänkte att det vore kul med ett inlägg med mina sommarstickningar! På sommaren stickar jag gärna små projekt helt enkelt för att det inte blir så varmt i knät. En kofta blir ju som en extra filt och då kommer jag svimma av värmeslag. Jag stickar helst i ull även på sommaren för det är det jag gillar bäst. Förr brukade jag försöka sticka i lin eller bomull på sommaren men jag gillar inte att sticka i det, det känns liksom inte bra i händerna. Och nu när jag syr mer så syr jag hellre plagg i linne eller bomull. Så jag kör på att sticka i ull året om! 

Små flerfärgsstickade saker är perfekt. Först ut är sockan Anna som är en favorit att sticka hos mig. Tror detta är mitt fjärde par. Önskar dock verkligen att jag tagit med lite senapsgult eller ockra när jag valde färger men jaja. När dessa är klara blir det nog vantar eller något sånt. 


När det är lite kallare kommer jag ändå försöka sticka klart den här koftan som jag hittade längst ner i korgen. Caridea Sweater av Emilia Jensen

Det här kommer vara min "ha med i väskan" stickning. Ännu en Oslohuen, denna gång i Kampes 2-trådiga som ev är i tunnaste laget för den här mössan men som jag hoppas kommer funka bra ändå. Har färgat garnet själv, i samma nyans som min balaclava i förra inlägget. 

No comments: