Friday, July 29, 2022

Pyjamas eller kläder?

Pyjamas eller kläder? Tycker såna här set är så fina på andra men på mig själv känns det lite som att jag glömt bort att ta på mig kläder och gått ut med pyjamas på mig. 

Skjortan sydde jag för några år sen och den är en stor favorit som används flitigt. Shortsen sydde jag häromdagen av resttyger som jag fått över (jag har sytt en klänning i samma tyg också, älskar tyget). 

Mönstret till shortsen är från Carolyn pajamas men jag hoppade över "uppviksdelarna" och förlängde istället nertill med 6cm. Jag sydde storlek 14 och gjorde inga andra ändringar. Jo la till bakfickor, men borde kanske lagt dem på skrå? Nu syns de knappt, jag mönsterpassade för bra. 

Kommer absolut använda shortsen och skjortan separat, och eventuellt också tillsammans. Måste bara vänja mig vid det tror jag! 
 

1 comment:

Anna said...

Åh den ser så skön och somrig ut, jättefin - inte alls pyjamasliknande.