Monday, November 7, 2022

Jul-fickor

Nu när det är en månad kvar tills vi flyttar (men bara 1,5 vecka tills vi får nycklarna!) så har jag svårt att sätta igång med något större projekt i sömnadsväg. Jag kan absolut men vill inte. Har dock fortfarande behov av att skapa, både för att det är kul och för att det gör mig lugn. Så små projekt får det bli.

När jag slöscrollade en dag fick jag syn på mönster till dessa små hängare eller vad man nu ska kalla dom. Säljaren kallar dom för Christmas Pocket decorations. Kändes som ett kul och kravlöst projekt så jag köpte mönstret och satte igång! 

De är små, här är en tändsticksask för skala. Vet inte vad jag ska ha i dom, men ja det är ju rätt fint som skydd för tändsticksasken förstås!


Jag har inte följt guiden för broderi helt, det kändes roligare att göra efter eget huvud. Har mer använt hennes guide som något att utgå från för att sen göra eget. 

Mönstret finns att köpa här om någon mer är intresserad. 

3 comments:

Linnéa said...

Så fina! Tycker dina broderier känns lite juligare än originalet :)

Elin said...

Jag gick in på din blogg efter alldeles för lång tid härifrån och har scrollat bak till någon gång förra sommaren. Vilken skaparkraft och inspirationsboost! Tack för detta denna i övrigt ganska trötta torsdag.

Clara said...

Elin: Åh vad glad jag blir av att höra det! Tack!