Wednesday, November 2, 2022

Miller

Vi fick den där förkylningen som halva Göteborg verkar ha och oktober försvann i en dimma av hostande och snörvlande. I september var jag så pepp på att blogga (inspirerad av Alicia) men den peppen försvann med förkylningen. Kolla in hennes blogg där hon också gjort en lista på andra bloggar att läsa om ni precis som jag är lite trötta på Instagram och mer sugna på att läsa bloggar igen. 

Men jag har sytt en väst! Egentligen sydde jag den i början av sommaren men den hamnade på bild först nu. Ända sen den nya versionen av Little Women kom så har jag varit sugen på väst med scarf till. 

Såhär skulle jag allra helst se ut! Så fint. 
Bilden kommer från filmen Little Women från 2019. 

Så när Merchant and mills släppte sitt väst-mönster köpte jag direkt. Perfekt också att få användning för mindre tygbitar jag fått över från andra projekt. 

Jag har fortfarande lite problem med att stylea den, ett helt enkelt plagg är det inte. Men när jag får till det så blir jag väldigt nöjd! 

Mönster: Miller från Merchant and mills
Storlek: 12
Ändringar: Jag har kortat av den och sänkt ringningen lite
Tyg: svart linnetyg och svart viskos till foder. 

 

1 comment: