Thursday, November 3, 2022

En sommardag

Tredje november idag, Göteborg är grått och jag vabbar. Då passar det väl utmärkt med en tillbakablick på sommaren! 

Tyget till den här klänningen hittade jag på loppis. Blev så förtjust i det men det fanns bara 1,5m. Lyckades med nöd och näppe få ut en sommarklänning med Ogden Cami som överdel och en rynkad nederdel. 

Astrids klänning har jag bloggat om här. Vi är faktiskt båda två klädda i klänningar sydda av second hand tyger! 

De supervarma dagarna vi hade i juli tillbringade jag i den här klänningen sittandes i skuggan vid mina svärföräldrars sommarstuga. Känns väldigt avlägset just nu! Men vet ni, jag föredrar faktiskt hösten framför 37 grader. Jag fungerar inte i värme, är helt klart anpassad efter Sveriges klimat. 

Mönster: Ogden Cami hackad till klänning
Tyg: viskos jag köpt på loppis
 

No comments: