Thursday, April 27, 2023

Hemma på min gata i stan


Min hjärna känns som att den går på högvarv just nu, lite för mycket på högvarv. Behöver samla tankarna och varva ner. Tog med mig kameran ut och gick en promenad i mina kvarter. 

Men började med att fota ut från vardagsrummet. Husen är alltid fina men nu när körbärsträdet blommar är där extra fint. 

Blir genuint lycklig av de fina husen och körsbärsträdet!

Min korta promenadrunda går upp på Slottsberget

Utsikt över älven och bort till Majorna och fiskhamnen där på andra sidan

Läste nånstans att de inte hade vatten på Slottberget förrän på 80-talet. Osäker på källan till det dock. Men vad de måste släpat vatten upp för berget och alla trappor! Och numera matkassar då. Men värt det för utsikten tänker jag. 

Tillbaka på min gata där grannhuset har den finaste trädgården. Det märks att det bor trädgårdsintresserade personer där! Och kul att de får utlopp för det även i hyresrätter (tror att mer än hälften av lägenheterna här är hyresrätter, så även vår). 

Jag älskar mina kvarter! Varje dag sen vi flyttat tänker jag på hur lyckligt lottad jag är som får bo här!
 

1 comment:

Linnéa said...

Vilket underbart område!