Saturday, April 29, 2023

En väska i en väska

Jag har köpt en ny ryggsäck som jag älskar men den har inte lika många bra fack som mina egensydda. Och jag är en sån person som har med mig massa bra-att-ha-saker varje dag. Har muminmamman som idol osv. Plåster, mediciner (ipren, allergimedicin osv), mensgrejer mm. 

Så jag googlade runt lite efter olika förslag på väskor och i väskor och tillslut kom jag på att jag faktiskt redan hade ett mönster som funkade bra; creative maker supply case. Den är egentligen tänkt som pennfodral tror jag, men tidigare har jag sytt den som fodral till stickor. Eftersom den är platt så får den plats längst bak i ryggsäcken där det finns ett platt fack (tänk typ som bak i kånken där sittunderlaget är). 

Eftersom jag förutom min inre muminmamma också har en inre gubbe så har jag också med mig min mini-leatherman som bla innehåller en sax. Den har inga långa knivblad så om jag fattat rätt bryter den inte mot knivlagen. 

Tyget kommer från Astrids urvuxna pyjamas. Mönstret har Emma von Brömssen gjort och jag gillar ekorrarna så mycket!

Mönster: Creative Maker supply case
Storlek: den minsta
Ändringar: Gjorde om facken och fickorna för att passa mina behov
Tyg: Från Astrids gamla pyjamas

3 comments:

Https://tygochgarn.com said...

Jag älskar väskor, fodral och andra förvaringsprylar, blev sugen på att sy ett fodral när jag såg ditt fina ekorrfodral. . Du har fått till det så fint med placeringen av ekorrarna.

Ewa Svensson said...

Jag älskar väskor, fodral och andra förvaringsprylar. Nu när jag såg ditt fina ekorrfodral blev jag sugen på att sy ett fodral. Du har fått till det så bra med placeringen av ekorrarna.

Anonymous said...

Åh, vad fin! Och tyget är så vackert...
Användbar också med lite smått och gott i.
Vad duktig du är att så och hitta på :)!
Trevlig Valborg och 1:a maj! /Annika