Sunday, June 24, 2018

Hildur

Jag är ofta i olika perioder i min stickning och just nu har jag en vant-period. Eller kanske snarare en små-projekt-period? Stora projekt som koftor som ska anpassas efter kroppen osv orkar jag inte riktigt med, istället stickar jag små grejer. Det är skönt. 

Här ovanför syns vanten Hildur, ett av mönstren från Hemslöjden i Skånes projekt Dela dina vantar. Designern heter Rebecka Widell och mönstret hittar du här. Jag har ändrat lite för att få mönstret att passa till Rauma finullgarn som jag alltid har många färger av hemma. 

3 comments:

Helena said...

Men nej vad fina!! Älskar verkligen det där projektet, dels att få läsa om allas inspiration till sin design, och att det är fokus på delandet iom att mönstren finns tillgängliga för alla. Har haft hemsidan sparad som bokmärke hur länge som helst men inte kommit mig för att börja sticka ett par ännu. Kanske till hösten...

Linnéa said...

Vilka härliga färger du använder till dina! Jag stickade ett par i rosa nyanser tidigare i våras. Är också en periodstickare. När jag väl är klar med koftan jag stickar skall jag sticka lite vantar tänkte jag ;)

Marie said...

Tack för att tipsa om projektet, så många fina mönster! Jag har redan skrivit ut 3 stycken och jag vet knappast vart jag ska börja :-).