Saturday, June 9, 2018

Noelle Bikini

Alltså vilket maj-väder vi haft! Tur att jag hunnit sy mig en bikini så jag kunnat bada. En av mina bikinis från innan operationen fungerar okej, men det är kul med något jag faktiskt känner mig snygg i. Överdelen av denna är Noelle, samma som jag sytt en grå prototyp av tidigare. Underdelen är mitt vanliga trosmönster som jag höjt midjan rejält på. Är lite osäker på vilket mönster det är eftersom jag ritat av en kompis mönster men jag tror att det är detta mönster från Svenska mönster. 

Jag gillar att den här bikinin känns så påklädd trots att den är i två delar. Nackdelen med baddräkt är ju att om man blir kissnödig vid en sjö/hav och vill kissa i skogen är man väldigt naken med baddräkt :P. 

Tyget är vanligt svart baddräktstyg, både som foder och yttertyg. Jag köpte från FunkiFabrics eftersom jag ändå skulle beställa därifrån. Resåren jag använt är baddräktsresår (så den håller i klor) från Bwear. Har redan hunnit bada ett par gånger i den här och är väldigt nöjd! Känner mig både bekväm och snygg och det är vad jag vill ha av en bikini. 

Uppdatering! Jag glömde skriva om hur jag gjort axelbanden. Jag ville ha dem i baddräktstyg för att matcha resten av bikinin så jag hittade lite beskrivningar på nätet på hur de kan sys. Den här gången är ju min bikini svart men jag har planer på att sy i andra färger och då vill jag ju gärna att de ska vara i samma tyg. Det finns flera olika beskrivningar men jag använde denna, och variant nr 2. Tycker det var förvånansvärt lätt och har funkar väldigt bra än så länge! 

2 comments:

Sara said...

Den är jättefin!

Maria said...

Hej! Jag har ett önskeinlägg, nämligen: vilka koftor/tröjor/stickade alster har blivit favoriter när du hunnit använda dom en stund? Jag tycker det är så kul att upptäcka vad man älskar och använder över tid pga det är så sällan det jag hade gissat när jag väljer projekt :p Det hade varit SÅ kul!