Wednesday, May 20, 2020

Driftless

Jag fick feber och blev fruktansvärt trött, därav tystnad på blogg och instagram. Funderar såklart på om det är Coronan som slagit till, men jag tror bara att det är en vanlig förkylning. Den här koftan hann jag posta på instagram innan jag gick in i någon slags trötthets-koma, men den blev aldrig upplagd här. 

Det är en tunn svart Driftless i linnetrikå, en helt perfekt baskofta i min garderob. Driftless är nog den koftmodell jag använder mest, den funkar bra över lite större plagg med vida ärmar. Har en i grå ull som jag använt minst 2-3ggr i veckan hela vintern. 

Tyget kommer från Tygaffären vid olskrokstorget, köpte det i februari om jag minns rätt. 

Mönster: Driftless från Grainline studios
Storlek: 12
Ändringar: tror bara att jag kortat ärmarna
Tyg: linnetrikå

1 comment:

Eva Sundström said...

Så härliga klänningar du syr , både till dig och lilla tösen!