Wednesday, May 6, 2020

Tomtar i april

Tomtar i april! Astrid tycker att jag är helknäpp, och det är jag kanske, men de är så roliga att göra! Jag kände för ett mindre projekt med broderi och eftersom jag spanat på det här mönstret ett tag så bestämde jag mig för att göra dom. Trots att det är helt fel säsong. 

Den här tomten är min favorit tror jag. 

Mönstret kommer från Mmmcrafts och jag kan verkligen rekommendera det. Tydligt beskrivet steg för steg gör det enklare än man tror. Det är ju en del material som behövs, träkulor och vita piprensare fick jag köpa, men annars hade jag det mesta hemma. Beställde lite fler färger på vadmal från Stygnen bara, eftersom jag planerar att göra ännu fler tomtar :D. 

2 comments:

Malena said...

Underbart med tomtar nu - tänk att de är klara till december när allt annat också ska hinnas med.

Lappedamen said...

Så søte tomter. Så smart å være tidlig ute med juleproduksjonen, når det nærmer seg jul er det så mye annet som skal gjøres.