Tuesday, May 26, 2020

Ränderna går aldrig ur

Jag har använt den här klänningen tre dagar i rad nu, då får jag kalla det för en favorit trots att det är ett nysytt plagg va? Fullträff är det i alla fall! 

Modellen är samma som den prickiga och den svarta. När jag snöar in på en modell så gör jag, just nu är det denna. 

Tyget kommer från Linnehem och är ett extrabrett randigt smårandigt linnetyg. Jag hittar det inte nu på hemsidan, men tror det var 2,6m brett. Gissar att det är tänkt för sängkläder men funkar ju utmärkt även som kläder! 

Först när jag började sy var jag lite orolig att det skulle bli fängelse-känsla på det. Långrandigt i blått känns lätt fångläger, långrandigt i svart blir lätt fotbollsdomare. Men jag tycker inte att det färdiga plagget fick den känslan alls. 

Är väldigt nöjd! Nu ligger den i tvätten men ser fram att använda den mycket i sommar. 

Mönster: Wiksten shift dress
Ändringar: Många! Se här för mer info.
Tyg: randigt linnetyg från Linnehem som verkar vara slut hos dom. 

No comments: