Saturday, August 11, 2018

Baskläder

Här är lite bas-sömnad som kanske inte är så himla kul men ändå nödvändig i garderoben. Ett helt vanligt vitt linne vars mönster är så omgjort från ursprungsmönstret att det numera är mitt egna. Minns inte ens var mönstret kom från ifrån början men kanske någon Jenny Hellström bok? Tyget är Stoff och Stils trikå med lite elastan i.  

Shortsen är från Carolyn Pajama från Closet Case. Tror det är mitt fjärde par såna här shorts faktiskt! De är perfekta som mysa runt hemma shorts, sovshorts osv. Går inte åt så mycket tyg heller så jag har sytt dem när jag fått lite restbitar över från olika projekt. Inser att jag inte bloggat om kimono-tygsjoket jag sytt i trantyget (kommer också från Stoff och Stil) och vars rester blev de här shortsen. 

Enkla baskläder som fyller sina funktioner! 

No comments: