Friday, September 14, 2018

Egensydda Adidasbrallor

I söndags skulle vi egentligen promenerat på Amundön med Andreas syster men på vägen dit gick vädret från soligt till ihållande ösregn. Vi hade ändå tänkt stanna i Hovås och köpa med oss bullar så satte oss på ett fik där och funderade på vad vi skulle göra istället. Av en slump parkerade vi precis bredvid ett sånt där studsmatteställe vilket jag varit sugen på att testa ett tag. Jag hade på mig träningskläder som Andreas skulle hjälpa mig att fota och både han och Astrid hade mjuka kläder på sig (stackars Isabel fick hoppa i jeans) så vi bestämde oss för att testa! 

Det var asroligt! Vill absolut åka dit igen. Efter ett tag lämnade vi dock studsmattorna för att testa hinderbane-delarna. Och eftersom jag nu hade tagit på mig egensydda träningskläder att fota till bloggen bad jag Andreas fota mig med sin mobilkamera. 

Byxorna är faktiskt sydda av mig men har en lite annorlunda historia. För ett tag sen köpte jag ett par Adidasleggings på tradera, via Sellpy. Det stod att de var normal slitna men när jag fick hem dem visade det sig att de hade flera stora hål i sömmarna och överlag var i dåligt skick. Jag tog bilder på hålen och reklamerade dem och fick tillbaka det mesta av pengarna (undantaget lite av frakten). Däremot behövde jag inte skicka tillbaka leggingsen utan de bad mig återvinna dem själv. Så då gjorde jag det! Dvs jag klippte av själva ränderna och använde dem för att sy mig ett par adidas-mjukisar. 

Mönstret är mitt egna vanliga som jag sytt många par mjukisbyxor i. Jag räknade dock lite fel när jag klippte bort tyg på sidorna för att infoga rand-delen så de blev något större än mina andra par. Det innebär att de är supersköna och lätt mitt mysigaste par mjukisbyxor! Och jag tycker de är snygga ändå. Kunde faktiskt inte varit mer nöjd med mitt misslyckade traderaköp! Särskilt som jag numera tycker att alla köpeplagg ändå sitter lite fel och hellre syr själv. 

Så till linnet! Jag har inte 100% bestämt mig vad jag tycker om det. Är inte så van vid att linnen är skurna så framtill, alltså så att axelbanden sitter närmare halsen. Om jag syr ett till kommer jag i alla fall höja ärmhålen lite, de är lite för stora nu. Och kanske bredda axelbanden något? Får fundera på det. Gillar i alla fall ryggen mycket! Och gillar ljuset som fanns på Bounce, ser ju riktigt biffig ut! 

Ryggen gillar jag i alla fall. Hela linnet är utklippt i ett stycke med de enda sömmarna vid axlarna. Det syns inte så tydligt när det är svart mot svart (mitt ständiga problem) men nederdelen är ihopknuten bak. Mönstret heter X-press tank och finns hos Greenstyle, där finns fler bilder för den som vill se hur det ser ut. Och det går verkligen fort att sy! Det är inget jag eftersträvar, jag har mycket tid att ägna åt sömnad, men det kan ju ändå vara trevligt med ett snabbt projekt ibland. 

Jag sydde storlek M och tror att jag är nöjd med det. Det sitter lite löst och jag ska som sagt höja ärmhålen lite men jag gillar lösa plagg. Dock ett plagg att välja de dagar jag inte planerar att göra övningar liggandes på rygg pga knuten, inte ett plagg att bänka i alltså. 

No comments: