Friday, July 5, 2019

Bara en hoodie

Ibland är det ju bara det där enkla som behövs. En helt enkel svart hoodtröja med dragkedja. Inte så spännande att sy, inte så spännande att ta kort på och visa här. Men jag gillar själv att se andras basplagg så kanske är det ändå några av er som gillar att se mina. Och bilderna som jag och Simon tog i Haga en sommarkväll i förra veckan blev riktigt fina!

Mönstret är samma som jag sytt längre varianter av tidigare, Brooklyn Hoodie från Sbcc. Jag har sytt storlek large men ändrat den lite över axlarna för att få den lite nättare där. Den är fortfarande rätt boxig, inte alls nätt, men inte lika stor som orginalet.

Tyget är french terry från Stoff och Stil, samma som jag sytt mina tidigare två hoodies i. Är tydligen inte i behov av variation när det gäller luvtröjor :).


Den här får plats även under kortare jackor och funkar fint över klänningar kyliga sommardagar. Precis vad jag behövde i garderoben!

No comments: