Sunday, July 28, 2019

Leopard

Leopard är ett sånt mönster som jag aldrig känt någon direkt dragning till. Många är ju helt galna i leopard men jag har mest känns meh. Men jag gissar att jag omedvetet fallit för en trend för plötsligt blev jag så sugen på leopardmönster. Eller så har jag blivit en pantertant, inte fel det heller! 

Tyget kommer från MeterMeterDk, eller ja jag har köpt det där men märket heter Mind the Maker. Har aldrig hört talas om det tidigare men gillar verkligen det jag sett! Det här tyget är ett lite tjockare twillvävt viskostyg och jag gillar det verkligen.

Mönstret är min vanliga egengjorda halvcirkelkjol, har skrivit tidigare om hur jag gjort den. Väldigt enkel! Den har lätt rynk i midjan och resår bak. 

Mönster: egenritad halvcirkelkjol
Tyg: Urban Leo från Mind the maker, MeterMeterDk. 

No comments: