Friday, October 2, 2020

Stickböcker!

Senaste månaderna har jag haft lyxen att få hem tre stycken stickböcker! För full transparens: jag har fått de här böckerna skickade till mig som recensionsexemplar men jag har inte fått någon ersättning för att skriva om dom. 

Astrid älskar Harry Potter boken! Hon är ett stort Harry Potter fan (vi har både läst böckerna och sett filmerna). Om Astrid fick bestämma skulle jag sticka ALLT i den här boken. Själv är jag lite mer skeptisk. Det är en kul grej, men jag fick inte något större sticksug 


Lite sugen på de här vantarna, men inte så mycket på något annat. Alla mönster finns att se här på Ravelry för den som vill. 

Eftersom det här är en officiell Harry Potter bok så känns det också bra att säga att jag självklart tar avstånd från de transfoba uttalanden JK Rowling gjort. Manduzana skrev bra om det för några veckor sen på instagram, att Harry Potter har blivit något större än "bara" böckerna. 

Så till en författare jag verkligen kan ställa mig bakom! Alltså jag älskar allt Erika Åberg gör. Färgskalan, mönstren, texterna i hennes böcker, illustrationerna osv. Har bara hunnit börja bläddra i hennes två senaste böcker men ser fram emot att titta i dem mer noggrant. 

Det här är två av mina favoriter ur Stickat till vardags. Vill gärna sticka bägge två till Astrid!

Mina stickade projekt är också jättefin. Mitt problem med såna här böcker är att jag ofta har svårt att skriva i dom, de är liksom för fina? Jag vill spara dom och inte "förstöra" dom... Men jag ska verkligen se till att använda den här och anteckna i den! 

1 comment:

Anonymous said...

Godmorgon Clara, har precis samma känsla när jag ska börja skriva i fina böcker, men det är kul att titta i efter en tid. Fick ett bra tips på
Kate Davies sida att lämna 1:a sidan som ett register om vad som finns i boken. Det gör det lättare om man kommer igång och har ett par böcker att leta i.
Sol Åsa