Thursday, October 22, 2020

LBD

Det här är min andra bärbara toille för en kortare klänning med omlott. Den första var den blå med blommor som jag sydde i augusti/september, och även om jag blev nöjd med den så ville jag justera att den åkte upp fram. Överdelen är ju från Zadie jumpsuit och den har insnitt vilket jag valt att slopa på den här. Vill inte att den skulle vara särskilt figurnära så de kändes onödiga. 

Den här blev helt klart bättre! Men fortfarande åker den upp lite framtill. Förstår inte riktigt varför den gör det, kanske har med axlarna att göra? Zadie som orginal åker inte upp framtill i livet. Det syns inte så mycket på de här bilderna, särskilt inte med tygband i midjan, men syns i verkligheten.

Tyget är svart linne från Linnehem som jag råkade ha hemma. Jag tror att det har tjockleken 190g/m2.

Jag gillar den här klänningen väldigt mycket! Efter att ha haft längre klänningar ett tag så är det lite ovant med kortare, men jag gillar det. Och mycket mer praktiskt att cykla i! 

1 comment:

Handgjort av Vera said...

Jättesöt klänning! Blir sugen på att sy något liknande. :)