Saturday, February 20, 2021

Från Anna-Gerd

För några veckor sen hörde en av Astrids kompisars mamma av sig och frågade om jag ville ha en del sygrejer. Hennes mamma (kompisens mormor) hade nyss gått bort. Det har tagit lite tid för mig att skriva om det här för det är så otroligt svårt att skriva om döden! Orden räcker liksom inte till, varken att säga eller skriva. 


Anna-Gerd som hon heter lämnade efter sig en hel skatt i form av tyger och sybehör. Det som syns på de här bilderna är bara en bråkdel! Dels har familjen lämnat en del till loppis och dels har jag två fulla flyttlådor till på vinden där det som inte fick plats i lägenheten ligger. 

Kolla vilket gulligt mini-städ! Anna-Gerd höll på med många olika sorters hantverk förutom sömnad så troligtvis hade hon denna till silversmide. Jag tänker att den är perfekt när tryckknappar mm ska slås i. 

Jag fick en symaskin också! En Husqvarna Rose med tillhörande broderigrejer. Håller på och lär känna den just nu, och ska lämna in den på service. Men den syr fint och det är kul att kunna brodera med den! 

Jag är så glad över allt jag fått, och jag hoppas att Anna-Gerds familj känner att hennes saker fått ett nytt hem hos någon som kommer uppskatta dom. 
 

4 comments:

BodilE said...

Wow! Hilken skatt! Det er fint når tingene kan komme til nytte, blir spennende å se hva du lager.

Marita said...

Den skatten hamnade helt rätt! Hos dej kommer den att bli väl tillvaratagen.

Eva Sundström said...

En sann skatt att få ta emot en sådan gåva. Säkert kände givaren att gåvan skullebli väl omhändertagen os dig!

Malin Klarström said...

Åh! Jag har också en Rose, som tyvärr blivit förpassad till förrådet. Det eftersom jag inte kan installera programmet på datorn, och byta filer. Hur har du löst det?