Friday, March 25, 2022

Agitator-looken

Min stilinspiration i vår är en murare vid sekelskiftet i Frankrike. Eller kanske en svensk arbetare på väg för att lyssna på Kata Dahlström eller August Palm? De kanske vänder sig i sina gravar när jag använder dom som stilinspiration men nu är det i alla fall så! 

Mönstret är Julien Chore jacket från Ready to sew. Tyget är köpt på loppis och var en gardin från början. Men tyget är tjockt, ingen tunn gardin utan en såndär tjock med metallöljetter ni vet. 


Lite besviken på att den här ryggdetaljen bara är en snygg detalj, det finns ingen vädringsfunktion eller så som annars hade varit najs när jag cyklar. Vädringsfunktion? Säger man ens så om kläder? Lite trött i huvudet idag men ni fattar nog vad jag menar. 

Mönster: Julien Chore från Ready to sew
Storlek: 45
Ändringar: Kortade av den en bra bit men har tydligen inte skrivit upp hur mycket
Tyg: en stadig bomullsgardin jag köpt på loppis

No comments: