Friday, March 4, 2022

Ränderna går aldrig ur

Har inte så mycket att skriva om den här skjortan tror jag? Ännu en Saint, vet inte vilken i ordningen. 


Förra året sydde jag en blå saint utan krage i ett indiskt bomullstyg från Merchant and mills. Det har blivit det plagg jag alltid väljer när alla kläder känns fel och jag inte vet vad jag ska ta på mig. Svarta byxor och den skjortan vet jag alltid funkar. Så jag tänkte att då syr jag mig en vit också. 

Mönster: Saint shirt från Sy av Ann Ringström
Storlek: medium
Ändringar: ingen krage och inga manschetter 
Tyg: tunt indiskt bomullstyg köpt hos Merchant and mills

2 comments:

Ewa Svensson said...

Skjortan blev ju jättefin utan krage! Härligt när man hittar favoritmodeller! Själv har jag ett par-tre klänningsmodeller som jag gärna syr.

Linnéa said...

Väldigt fin skjortan blev utan kragen 😄😄