Wednesday, March 27, 2019

Oslomössa till Astrid

När jag stickat min Oslohuen så hade jag garn över. Så självklart stickade jag en likadan till Astrid!


Först la jag upp till den näst minsta storleken men den kändes lite stor så jag repade upp och stickade den minsta. Den blev på gränsen till för liten men med lite brutalblockning så löste det sig och nu är den lagom! 

Garnet är samma som till min egen, dvs New Zealand Lammeuld från Filcolana som jag hållt dubbelt. Den enda ändringen mot min egen är att jag sytt fast hennes uppvikt med dolda stygn för att den ska hålla sig på plats. Vet inte vad barn gör med mössor men det är noll chans att uppviken håller sig där det ska om det inte är fastsytt! 

Astrid gillar sin mössa och har använt den en hel del men självklart ville hon inte ha på sig den just när jag tyckte att det var ett lämpligt tillfälle att ta kort. Tur då att det finns mutor! På bilden ovan syns en del av mutan, godislöständer :) 

I matchande mössor! 

No comments: