Thursday, March 28, 2019

Träningskläder med mesh

Jag har haft en liten träningsdipp senaste tiden och inte riktigt haft någon motivation till träning (kanske beroende på att jag haft en dipp i livet generellt och mått rätt kasst). Istället för att träna 3-4ggr i veckan har det blivit kanske 2-3ggr och lite lättare pass än vanligt. Men jag tränar fortfarande! Det är jag stolt över, att jag fortsätter även när motivationen tryter. 

För ett tag sen på gymmet så såg jag en tjej med en himla snygg träningstop med olika delar i mesh. Så den bestämde jag mig för att kopiera. Först gjorde jag överdelen både fram och bak i mesh (med en ihopsydd axelsöm) och med ärmslut och halslinning i samma tyg som resten, dvs supplex. 

Sen sydde jag en variant till där jag sänkte lite ytterligare fram, men då blev plötsligt bhn så väldigt synlig. Det är ju inte som att jag går och tränar utan bh liksom... 

På min andra variant gjorde jag också ett utskuret upponervänt V bak i mesh, och det gillar jag verkligen! Annars känner jag nog att det blev helt okej men inte skitsnyggt med meshdetaljer. Men det var kul att sy och kul att testa nytt, även om jag är tråkig och föredrar mina vanliga svarta linnen när jag tränar :P. 

Det var lite klurigt att få snygga avslutningar med meshen. Jag sydde på overlock (det var innan min overlock började krångla) och sen sydde jag ner overlocksömmen med sicksack så att den inte ska synas. Lite omständligt men det blev snygga sömmar i alla fall!

No comments: