Sunday, June 30, 2019

Soma på Amundön

I April sydde jag klart min Soma och tog kort på den hemma i spegeln. Förra helgen åkte vi ut till Amundön Soma fick lite bättre bilder. Det är den verkligen värd, jag är så nöjd med den här bikinin!

Jag har fått flera frågor på Instagram om hur svårt det är att sy i baddräktstyg. Och ja lättaste tyget är det ju inte, men jag föredrar tusen ggr hellre det besväret än det vidriga i att prova badkläder i butik. 

Ser verkligen fram emot att få använda den här bikinin i sommar!

Alla andra detaljer finns att läsa i det här inlägget.

Mönster: Soma bikini från Papercut patterns
Storlek: Small (stort minus med Papercut patterns är deras urdåliga storleksutbud, största storleken är xl = 112cm i bystmått). 
Ändringar: En annan underdel, sydd med lite mindre sömsmån i sidorna än enligt mönstret.
Tyg: Randigt baddräktstyg från Funki Fabrics och baddräktsresår från Bwear. Till axelbanden har jag använt den här beskrivningen från Emerald Erin (jag sydde variant 2)

2 comments:

Marita said...

Bra gjort! Så snygg, fanns den i butik skulle jag nypa den på en gång!

Ingrid said...

Wow vilken snygg bikini! Ser snygg och bekväm ut :)