Thursday, August 1, 2019

En lite skev sommarplånbok

Innan vi åkte på semester så fick jag ett ryck och sydde en semesterplånbok. Dvs en liten plånbok där bara de mest nödvändiga korten får plats och inte all annan krafs som alltid hamnar i en plånbok. Jag har haft en sån tidigare (en köpt från ByFlorin) men den tog Andreas över och nu är den utsliten.

Min variant blev rätt skev och lite ful men den fyller i alla fall sitt syfte. Kanske kan kalla den charmig? Jag gjorde misstaget att använda mellanlägg vilket jag tror är orsaken till att den blev lite bulkig och skev. 

Det finns massor med beskrivningar för plånböcker av olika slag men jag hittade inte någon som var för exakt en sånhär. Vet ni någon så säg gärna till! Nu använde jag mig mest av denna men freestyleade lite också. Funderar på om jag skulle göra en egen beskrivning kanske? Bara lite bilder på hur jag gjorde, inget riktigt mönster.

Tyget är ett riktigt fintyg, en liten stuvbit från Jobs handtryck. Jag fick det i ett hantverksbyte jag gjorde för några år sen. Innertyget är från Stoff och Stil och den svarta grejen är bara helt vanlig rund resår.

2 comments:

Marit said...

Ja! Gör en beskrivning; jag skulle gärna sy en liknande.

Ellen said...

Ja, jättegärna bilder!