Saturday, August 3, 2019

Min materialförvaring

Jag har städat mitt materialskåp, jag gör det med jämna mellanrum men nu fick Sybingo mig att göra det igen. Det är aldrig total oordning så har ingen förebild, men det är förstås mer stökigt ibland.

Såhär sorterar jag mina tyger. 

Jag har också en låda för mindre stuvbitar. Gillar att vika såhär (KonMari style) för bättre överblick.

Och här ligger mina garner. Jag har en till förvaringsplats i vardagsrummet där garn till pågående projekt ligger och en korg för själva projekten. Numera köper jag sällan (aldrig) garn utan att ha ett specifikt projekt i åtanke så min garnstash är betydligt mindre än förr. Men vissa garner gillar jag att alltid ha ett lager av hemma, tex rauma finullgarn, så att jag alltid kan lägga upp en flerfärgsstickad vante om jag får feeling.

I pärmarna ligger alla mönster (vill att alla pärmar ska vara vita, ska byta ut de i andra färger så småningom). Alla tillbehör ligger i ikea-lådorna. Skulle vilja märka upp dem snyggare så småningom men det här funkar fint så länge.

Det är min förvaring! 

3 comments:

Annie said...

Det är alltid roligt att se andras handarbetsförvaring. Ser superorganiserat ut!

Linnéa said...

Wow vilken fantastiskt förvaring! Jag blir nästan avundsjuk av hur organiserat det är 😂 Önskar att jag hade plats för en sådan fin förvaring hemma.

Handgjort av Vera said...

Det är så roligt att se hur andra förvarar sin stash! Mitt hantverksrum är verkligen i totalt kaos och jag har för lite tid och ork att ta tag i det - men det är ju alltid kul att drömma om hur fint man kommer göra det en dag...