Wednesday, August 21, 2019

Remake


Remake är inte alls min grej, tyvärr, för jag önskar att det var det! Det är ju mycket bättre för miljön att sy om gamla grejer än att sy nytt av nya tyger. En av rutorna till Sybingo är att göra just en remake så jag funderade på vad jag skulle göra. Hittade den här tröjan i Andreas garderob och eftersom den var rätt trist i de vita muddkanterna (som inte var så vita längre) och dessutom för liten så kändes det som ett bra plagg att sätta saxen i. 

Här är resterna av tröjan när jag klippt ut delar till en tröja till Astrid

Och här är efter! Nej det är ingen revolutionerande ny design (jag har så svårt att tänka nytt av gammalt! Det är som att min hjärna inte har den funktionen, eller så är den delen i alla fall vilande). Men det är en fungerande tröja till Astrid, muddarna är nya och fräscha och överlag känns den inte alls sliten faktiskt. Färgerna är mer korrekta på den här bilden än på de övre, den är fotad med systemkameran och de två övre med mobilkamera. 

Sen att Astrid inte alls gillar den (därav ingen bild på henne i tröjan) är en annan sak... kanske blir den en present till hennes kusin som hejar på hammarby, det är väl typ dom färgerna de har? Haha fotboll är ett annat svart hål i min hjärna...

No comments: