Friday, September 6, 2019

Linnebrallor

Den här sommaren har jag hållt på och försökt sy ett par avslappnade sköna sommarbrallor. Mitt första försök var i viskos och de blev försmå. Detta är mitt andra försök i linne och de blev först alldeles för stora. Jag sydde in dem rejält i benen och nu är de okej, men fortfarande kanske i pösigaste laget. Det är å andra sidan vad som gör dem sköna, och jag har använt dem en hel del! 

Mönster vet jag ärligt talat knappt längre vad jag använt. Jag har utgått från olika mönster jag haft hemma, lagt till vidd, sytt in, ändrat osv så mycket att jag inte längre vet vad jag använt. 

När dessa var klara insåg jag: men hallå varför sydde jag inte bara ett par Sara från Mönsterfabriken med resår i midjan? De har jag ju sytt tidigare i vävt tyg, vet att de sitter bra, är snygga osv. Så till nästa sommar har jag antecknat: sy ett par Sara i linne. Tills dess får dessa duga! Och de är sköna, riktigt sköna, och jag har använt dem mycket redan. 

No comments: