Wednesday, September 18, 2019

Sittpuff

Har helt glömt att visa min sittpuff! Sydde den för kanske ett år sen, tillräckligt längesen för att Astrid ska ha testat den rejält och jag har fått sy i knappen som lossnade.  

Den är sydd helt enligt en beskrivning från Stoff och Stil, och det är även där jag köpt både tyg och fyllning. Jag skulle vilja sy en mer miljövänlig puff i resttyg och fylla med spillbitar men just denna är en mer o-miljövänlig variant. En puff i läder hade också varit jättekul att sy!

Vårt vardagsrum är lite konstigt, det är helt fyrkantigt med ca 4x4m väggar. För oss som har projektor är det perfekt, en vanlig tv hade blivit väl liten att se på. Det ger dock en rätt stor tom yta mellan vardagsrumsbord och själva "tvn" (dvs väggen). Att sätta fåtöljer där hade varit fint, men ytan används hela tiden till olika saker: legobyggen, jag ritar mönster och klipper tyg, pusslande, allmän lek osv. Alltså är några puffar perfekta när vi har folk på besök och vill kunna sitta runt bordet men ändå lätta att ställa undan så vi kan använda den tomma ytan till allt vi vill. Hade faktiskt aldrig anat en tom golvyta skulle vara så bra! 

No comments: