Thursday, September 12, 2019

Neccessär

I juli när vi skulle åka iväg på semester så var jag lite stressad och orolig inför det. Alla andra ser fram emot semestrar, själv får jag högre ångestnivå... obs ser fram emot det också, dubbla känslor. Kanaliserade oron till att sy tre neccessärer på typ två dagar 😆.

Det här är samma typ av modell som jag sydde för några år sen. Mönstret är gratis och finns hos So Sew easy. Min förra har jag använt jättemycket men den här känns av någon anledning mycket klumpigare? Kanske är tyget tjockare eller något, förstår verkligen inte varför. 

Tyget är ett helt underbart William Morris tyg som jag köpte en stuvbit av på Tradera. I min iver/oro glömde jag dock tvätta det först så det luktar lite loppis... Ska tvätta hela neccessären och hoppas på att lukten försvinner. 

6 comments:

Cecilia N said...

Semester är bra. Men att åka bort är jobbigt. Det håller jag med om.
Jag fattar inte de där som "älskar att resa". Det är ju bara bökigt och jobbigt och svårt att kontrollera.
Sen kan det ju vara trevligt ändå, när man kommer fram. Men sen ska man hem också.

Alicia Sivert said...

Haha, jag håller med Cecilia, jag blir också oerhört trött av att resa. Tycker mycket om det, men det måste finnas typ lika många lediga dagar för återhämtning efter hemkomst.

Så fantastiskt fina necessärer! Riktigt drömtyg. Jag är också inne på att sy en ny, lite mer vattentät att ta med till simhallen. Inspo av detta!

Anna said...

Så fina saker du gör! Så inspirerande blogg, som nybörjare vet jag inte hur jag ska få till det. :-)

En fråga. Det här mönstret finns att ladda ner (tillsammans med många andra fina gratismönster på sidan du hänvisat till), men måste man då ha ett konto på det där mybluprint.com för att göra det? Lyckas inte skapa ett konto där- blir bara en tom vit sida när jag försöker.

Clara said...

Anna: åh det vet jag inte, det är nog tre år sedan jag laddade hem mönstret och då fanns inte Bluprint eller om det hette något annat / fungerande annorlunda. Så jag vet inte riktigt!

Anna said...

Ok, får kanske prova vid ett annat tillfälle och hoppas på att det är något tillfälligt. :-) Tack för svar!

Linnéa said...

Åh det här mönstret hade jag glömt av! Tror jag såg det hos dig förra gången också. Din necessär blev ju väldigt fin i det tyget.

Håller med om att det är ångestladdat att åka iväg på semester. Även om det kan vara lite skönt att komma ifrån vardagen. Men det behövs samtidigt tid efter en resa att ladda upp sig igen.