Tuesday, October 22, 2019

Mera lappar

Efter att jag sytt min första projektpåse av lappar så fortsatte jag vara sugen på det, så vips hade jag sytt en till. Det var så roligt att sitta och pussla med lapparna i sån liten skala, mycket mer prestationslöst än med ett stort lapptäcke. 

Den här är sydd i rester från Astrids lapptäcke och olika linnebitar. Vissa är indigofärgade av mig, andra inte. 

Blev inte riktigt lika nöjd med denna som med min första. Men den var kul att göra och jag tycker att den blev fin! Och den fyller sin funktion väl, dvs att förvara pågående stickningar :).

Jag har tänkt att jag ska fota och visa hur jag syr dom (inte lapptekniksbiten utan resten) men som så mycket annat är det något jag får se om jag orkar med. Här finns en bra tutorial för hur man syr en påse utan handtagen om någon är sugen

No comments: