Saturday, October 5, 2019

No tea no shade

En till tea house dress! Min... femte kanske? Men nu var det ett tag sen, minst ett år, sen jag sydde en senast så det är väl på tiden. När jag köpte det här tyget så ville jag sy ett säkert kort som jag visste att jag kommer använda så då fick det bli en tea house dress.

Tyget kommer från MeterMeter och är av samma sort som det jag sydde en guldgul kjol av i somras. För mig som inte är en leo-person är mönstret väldigt lagom leopardmönstrat, liksom leo-light?

Har inte så mycket mer att skriva, har sytt den på precis samma sätt som mina tidigare varianter av det här mönstret. Jo just det, i denna har jag faktiskt sytt ärmarna som man ska enligt mönstret, med en extra del som sen viks upp. Gillar det! 


Storlek: 10
Ändringar: Längd mellan den korta och långa varianten, blir lagom lång på mig som är kort. 
Tyg: Vävd viskos från Mind the maker, köpt hos MeterMeter

No comments: