Monday, March 23, 2020

Oslohuen nr4

Är detta min fjärde Oslohuen? Det är en så bra mössa så kommer inte bli den sista heller! Vid en första anblick ser den inte mycket ut för världen, men den är verkligen en bra mössa i all sin enkelhet.

 Denna gång är den stickad i Filcolana New Zeeland lammeuld som jag färgat själv till den blå färgen. Har hållt det dubbelt för att få rätt stickfasthet. 

Andreas som vanligtvis har svårt att hitta mössor han passar i var skitsnygg i denna, så förmodligen kommer han få den. 

2 comments:

Ellen said...

Hej!
En fråga till podden - jag känner mig redo att prova flerfärgsstickning, skulle gärna vilja sticka en enkel barntröja (1-3år) med mönster upptill i 1-2 färger. Gärna lite islandströjeinspirerat. Tips på bra nybörjarmönster?
Jag har tidigare stickat en vuxentröja (inga krusiduller, PetitKnit) och motsvarande barntröja, samt vantar, mössa etc, så kan sedan tidigare lösa enklare mönster i en färg men skulle nu vilja gå vidare.
Tack för en mysig podd!

Lappedamen said...

Flott lue med god fasong.