Thursday, March 19, 2020

Wilder goes Roscoe 2

Världen är ju lite läskig just nu, och jag är gladare än någonsin att jag har så många intressen som går att utföra i min lägenhet. Vi har varit hemma i en vecka nu alla tre pga förkylningar och även om vi går varandra lite på nerverna så har vi det helt okej. Jag tror att jag kommer sy ännu mer just nu eftersom det är ett sätt för mig själv att lugna mig och hålla nerverna i schack. 

Vi försöker gå ut varje dag också (jag är i princip helt frisk och Astrid bara lite snuvig) och går till våra närmaste parker och grönområden. Igår fick jag med mig Astrid ut för att fota lite vilket hon dock tyckte vad sjukt tråkigt så det lär inte hända igen. Jag har alltså stativ och självutlösare med mig, det enda hon behöver göra är att roa sig själv i fem minuter... :D.

Den här klänningen är en till variant av min Wilder goes Roscoe, samma som jag sytt en svart variant av här. I det inlägget står precis hur jag gjort så jag tänkte hoppa över att skriva det igen. Den enda ändring jag gjort i denna är att jag lagt till mer vidd i ärmen. 

Tyget kommer från tyg.se och är en spontanbeställning som jag gjorde när Dödergök visade sina tyginköp för ett tag sen. Blev så förtjust i detta tyget! Det är en blandning av viskos och linne. Tror dock inte att det finns att köpa längre. Jag köpte 2 m och det räckte precis till den här klänningen, fick bara småbitar över. 

3 comments:

christina said...

Hej! Det här är egentligen en kommentar till inlägget om Din syhörna som jag läste först idag, Det var så roligt att se pressverktygen. Själv har jag Mors presshäst. Den gjordes av en bysnickare på 30talet. Mor jobbade hos sin bror som var skräddare. Han hade en större presshäst och ett pressjärn som vägde över 7 kg. Mors var lite mindre och hennes järn vägde 6 kg. Jag har det till dörrstopp nu och presshästen kan barnbarnen sitta på. Själv satt jag på min morbrors, uppe på skräddarbordet, när jag var liten.
Det är ju inte klokt vad man kan komma ihåg av en bild. Men nog är det roligare att sy nuförtiden när det finns så många tyger i fantastiska kvaliteer och modet tillåter en attvälja sin stil lite friare. Hälsningar Christina

Annie said...


Jag är också oändligt tacksam att jag har handarbetet just nu! Vad GÖR folk med sin tid om de inte har en hobby?!

Helena said...

Jag jobbar hemmifrån för tillfället det är svårt att värja sig mot att höra om Corona, det är i alla kanaler. Därför tycker jag det är så skönt den stunden jag tar mig varje eftermiddag/kväll att sätta på en lättsam serie och sy. Koppla bort världen och gå in i min sömnadsbubbla. Jag hade inte ens något emot att ägna gårdagens systund åt att ta in en kjol som blivit för stor - för det gav mig ändå respit.