Tuesday, December 8, 2020

Förkläde

Det har blivit många dagar hemma med bara lite ont i halsen/lite snorigt barn det senaste, såna dagar när man kanske annars ansett sig vara frisk nog att gå till jobb och skola. Några av dom dagarna ägnade jag mig åt att sy ett förkläde som jag kan ha på Kajskjul. Det finns förkläden där, men det är roligare med något eget... och så ville jag gärna ha fickor.

Mönstret är Cross back Apron från Purl soho (gratismönster) och jag har sytt det i några olika svarta tygrester jag hade liggande hemma. I vissa ljus syns det att de har olika typer av svärta men jag tycker det är skitsamma, bättre att kunna använda mig av olika rester jag ändå hade. 

Fickorna är superbra! Och jag tycker att det sitter bra också. Den enda ändringen jag gjorde var att jag kortade banden REJÄLT och så kortade jag hela förkläden en bit också pga kort. Jag gillar det! Kan tänka mig att det skulle bli en bra julklapp också!  

 

2 comments:

Anonymous said...

Alltså, allt är bra med det där förklädet ju. Fantastiskt bra gjort :)
Blir lite lycklig av din soffa också. Tänker att ett sånt där troll med svans och morrhår gillar den <3

Anonymous said...

Jättehärligt förkläde. Blir inspirerad!