Tuesday, December 1, 2020

Medvind

Rätt så ofta får jag frågan om jag fortfarande stickar. Och självklart gör jag det! Bara inte lika mycket som tidigare. Om jag förr stickade 8-10 koftor per år så blir det kanske 1-2 nu. Vilket på många sätt är mycket rimligare, iaf i min garderob. Jag är väldigt varm av mig och på så sätt passar sömnad mig bättre. Stickade plagg använder jag bara en bråkdel av året medans plagg i linne, bomull och viskos går att använda året om.

Jag tittar också mindre på tv nuförtiden = mindre sticktid. Vad det beror på vet jag inte riktigt, tror att det är en kombination av hög ångestnivå (kan inte sitta still när jag har det) och att Astrid lägger sig senare = mindre tv tid överlag. Och med tv tid menar jag inte bara vanlig tv utan serier, youtube osv. Här såklart alltid en stickning med mig när jag åker bil, sitter i möten osv, det är som vanligt.

Det här har varit just en bil och social-stickning (alltså en sån där man kan prata med folk samtidigt). Mönstret är Medvind som är mitt eget mönster och som finns gratis på Ravelry på engelska och svenska. Istället för att göra gradvis bredare ränder har jag gjort alla ränder lika breda. Tror att jag maskade av när jag hade 178m men mina anteckningar är lite luddiga.

Garnet är rosygreenwool sport som jag färgat själv. 

No comments: