Sunday, December 20, 2020

Rosa Rutor

Det här tyget är ett riktigt fintyg! Jag älskar ju provlappar och när jag beställde just såna från merchand and mills så blev jag superkär i detta tyget. Gillar verkligen kombinationen av knallrosa och beige. Som alltid med fintyg så har det legat till sig ett tag i väntan på att jag ska bestämma mig för vad jag ska sy. 

Valet blev en variant av klänning jag sytt tidigare, en i svart och en i blommigt tyg. De var en sorts bärbara toiler till den här klänningen faktiskt! Hade hela tiden detta tyget i åtanke men ville veta att jag gillade modellen. 

Efter att ha sytt två bärbara toiler av en klänning med omlott i överdelen och rynkade kjoldelar utan att lyckats få till överdelen helt bra så beslöt jag mig tillslut för att sy överdelen utan omlott. Skulle ju sy i ett fintyg, då vill jag inte bli missnöjd med något! Så överdelen fick bli Wiksten shift med v-ringning, det är ändå en favorit. 


Jag är nöjd! Tänker att jag ska ha den på julafton.

Mönster: Wiksten shift med v-ringing och egna kjoldelar. Måtten på dom finns i det här inlägget.
Tyg: rutigt linnetyg från merchant and mills

No comments: