Monday, October 28, 2019

Mandy boat tee no2

I våras sydde jag mig en Mandy boat tee som jag gillade, men fallet bak var jag inte helt nöjd med. Fick tips om att förlänga bakstycket för att på så sätt få ett bättre fall så nu har jag testat det! I övrigt har jag sytt den på precis samma sätt som min första, inlägget om den finns här.

Tyget köpte jag på Skroten och av någon anledning köpte jag bara 1m. Det räckte inte, så för att få den lång bak så skarvade jag i ryggen och la ränderna där åt andra hållet. Tycker det blev en rätt fin effekt! Och fallet blev helt klart bättre när bakstycket är längre. 

Ändå är det något med den här tröjan jag inte kan sätta fingret på men som gör att jag inte riktigt gillar den. Eller så är det bara att jag just nu är väldigt trött och tycker att det mesta känns lite fel... 

1 comment:

Handgjort av Vera said...

Jättesnygg! Älskar tyget.