Monday, August 20, 2012

Flätor + sjal = sant

Jag stickar i alla fall, trots illamåendet! Har dock märkt att den där nästan omärkliga huvudrörelsen mellan stickning med mönster och tvn gör mig illamående, så allt som har diagram/mönster måste stickas till enbart ljud. En god grej det för med sig är att jag plötsligt lyssnat på väldigt många sommarpratare och bra dokumentärer istället för att kolla på skräp-tv. Och Tankesmedjan såklart, har passat på att lyssna på program jag missat, det är mitt absoluta favoritradioprogram just nu. 

Just nu stickar jag på Kamillas solution i garnet jag äntligen har två matchande härvor av. Jag älskar flätor och jag älskar sjalar, så det är verkligen en njutningsfull stickning! Dessutom älskar jag gult och den här typen av merinogarner, så allt med den här stickningen är helt enkelt bra. 

7 comments:

Emma said...

Underbar färg :)

Yarn-Madness said...

Tjusigt värre, vilken färg!
Btw, jag är rätt säker på att jag såg dig på Holmens marknad i helgen, men jag vågade inte säga någonting. ;) Snygg pall!

ylva said...

Jag håller tummarna för att ditt illamående får över... Jag gillar också gult .

Manduzana stickar said...

Tankesmedjan är ju extra bra nu när Liv är tillbaka med :)

eddy said...

åååå! grattis clara! vilken himla underbar nyhet du delger oss. jag blir helt varm inombords. all lycka till dig, stor kram från eddy

Clara said...

Madeleine: Du skulle sagt hej! Jag är visserligen världens blygaste och kanske skulle gömt mig bakom pallen, men säg hej nästa gång ändå :)

Anonymous said...

Prova med åksjuketabletter, det fick jag utskrivet av min barnmorska då jag mådde illa och hade kräkningar.