Thursday, August 16, 2012

Kofta till våran blivande bäbis



Ja, den här koftan är till bäbisen som ligger i min mage! Jag tror att några av er anat det redan och några av er vet ju, men så är det: vi ska ha barn! Jag är gravid, har en bulle i ugnen, på smällen! Det är superkul, och jätteläskigt på samma gång.

Just nu är jag i v12, så den osäkraste delen är över. Familj och vänner har vetat länge, vi har tänkt som så att skulle något gå snett vill vi ju ha så mycket stöd som möjligt av så många som möjligt. Jag tror inte på nåt hysch hysch om svåra saker, att gå igenom tunga grejer i ensamhet måste ju vara asjobbigt. Inte min melodi. Dessutom är det ju så himla kul att berätta!

Koftan då? Den är stickad i Lanett med stickor 2,5 och baserad på det här dropsmönstret. Jag stickade minsta storleken, 1-3månader, men den ser mer ut att passa på en ettåring. Nåja, någon gång ska den väl passa!


56 comments:

nesinom said...

Bedre at det er for stort enn for lite :) Stort grattis!!

skapa och inreda said...

Vad roligt! Stort grattis!
Den lilla tröjan är verkligen fin i sina härliga färger.

Dödergök said...

Å grattis! Nu började jag tokböla (som vi säger i Dalarna). Så himla fint med en bebis.

Sofia said...

Åh vad roligt, grattis!

Erica Bessant said...

Bamse grattis! Och världens finaste tröja(tröjor!) kommer hen att få med en så stickhändig mamma!

Manduzana stickar said...

Åh, vad roligt. Grattis! Eran bebis kommer att bli himla fin i den där koftan :)

curiosa´s stickerier said...

Oh så roligt, GRATTIS

Ilsefin said...

Åh, vad roligt!! Stort grattis!

Tyg och otyg said...

Grattis! Vad kul! Koftan är jättesöt och jag antar att du kommer att hinna sticka fler innan det är dags också? :)

Anna said...

Grattis till bebis! Vad duktig du är som redan har stickat en kofta - den jag började på (i god tid!) är inte klar och nu är han ett halvår, haha! Lycka till med allt och det blir spännande att följa er lite :)

Anna said...

Underbaraste du, Grattis! Ni kommer få en fin koftbebis!

Camilla said...

Grattis! Nu börjar ju jag att hormongråta också, typiskt! Hur ska man nu kunna räkna virkmaskor samtidigt? Det är helt underbart och er väl förunnat med en liten mini. :)

Paradiset Kaos said...

Grattis till er båda!!!

Emmas dagar said...

Grattis Grattis!
Bebis är roligt :-)

ylva said...

Wow en bebis ! Gud vad kul och stort grattis

Hoppas att du inte tycker jag blir närgången om jag skickar en kram !


Ylva

Viktoria- ♥s t j e r n f a l l♥ said...

Åh så himla kul. Grattis!!!

Anonymous said...

Det ante mig. Stort grattis! Nu får du sticka småtröjor i drivor :)

kråkspark said...

Grattis till bullen!

Saras pyssel said...

Stort grattis! Det är fantastiskt att bli mamma! Jag har snart provat på det i nio månader & det blir bara roligare & roligare!

Linda said...

Åååh, grattis! Så himla roligt!

Kamilla said...

Jag har sagt det förr och säger det igen, jättegrattis Clara! Jag tycker verkligen att det är supersuperroligt!

Therese said...

Grattis!

Anneli said...

Grattis till bebben i magen. Vilken superfin tröja hen kommer att få! :-)
/Garnfröken.

Camilla said...

Men vilka spännande nyheter, stort grattis! Välförsedd med stickat lär hon/han bli.

Maritas Maskor said...

Stort Grattis Clara!
Så roligt!
Och du, jag var också lite rädd att jag inte skulle klara av att leva upp till att vara mamma när jag väntade min första son, men nu har det gått bra i nästan 16 år, så det går fint ska du se :)

Monita said...

Vilken fin kofta! Och ett stort grattis till den lilla knodden! :-)

Jo said...

Åh, vad roligt! Stort grattis! :D

Lotta Sultan said...

grattis! jag som slutat med det där med bebisar, 3 räcker, är avis både på goset och på att sticka små, små koftor som dom inte klagar på att ha på sig, går snabbt att göra och ...som dom kanske använder 3-4 ggr :-)
fin kofta kommer bebisen få iallafall!

Linn said...

Grattis Clara! Gud så fint :)

Bakom Fasaden said...

Så roligt!! Grattis, grattis! Välkommen att besöka min nya blogg :)

miastick said...

Åh, Grattis! Underbart! :)

miastick said...
This comment has been removed by the author.
Sebastian said...

Ser fram sjukt mycket emot den här ungen!

Jessica said...

Vad underbart! Stort grattis!

stina (popplen) said...

Fantastiskt! Grattis och lycka till!

Anonymous said...

Grattis!
Som stickande småbarnsmamma i Norge skulle jag vilja slå ett slag för nøstebarns mönster (sök på nøstebarn eller Katherine Gregersen på ravelry). Användarvänliga plagg i all sin enkelhet. Picklesjenterna gör ju också en hel del kul.
En trogen blogläsare.

metamorphosis said...

Hurrahurra för er och er bäbis! Så roligt!!

...och koftan var ju supersöt! Ullkoftor är toppen på småttingar! Varma och mjuka! Kan inte bli bättre än så! :)

Kristina said...

Grattis! Min plutt är 18 månader och han har och har haft många fina koftor och tröjor under denna tid.

Fröken Pimpinett said...

Oj så spännande, grattis! Och koftan är superfin.

PetraO said...

Ännu en gång - grattis! Kram

Anna said...

Stort stort grattis!!!Vet av egen erfarenhet att de första veckorna kan vara jobbiga, med illamående, trötthet och en himla massa känslor. Till lilla killen stickade jag denna: http://www.ravelry.com/patterns/library/top-down-raglan-baby-sweater

Det blev en fin åka hem från bb kofta,perfekt i storlek för de första veckorna.

Önskar er all lycka!
/Anna

Anonymous said...

Stort grattis!!!!! Så fin bebisen bil bli med koften.

Yarn-Madness said...

Stort stort grattis! Nu blir jag riktigt avundsjuk! :) Hoppas du blir av med illamåendet snarast!

Ett nystan.. said...

Stort grattis till ert lilla liv som växer i magen!

Textila Erika said...

JÄTTEGRATTIS! Din bäbis kommer vara så snygg i den där koftan! :)

Ulrika said...

Hurra! Igen! Tänk vad er bäbis kommer att kunna mysa i allehanda sköna stickade plagg i vinter!

Anna - stickande trädgårdsmästare said...

Grattis! Du kommer säkert bli en superbert bra mamma!

knitbyme said...

Underbart för er!

Ellinor said...

Stort grattis till er bägge!

Louise said...

Nämen vad kul! Stort grattis till er!
(Ursäkta att jag är så sen på bollen. jag bor fortfarande i sommarstugan utan internet.)

Unknown said...

Så himla kul! Ett jättegrattis <3

MalinJohanna said...

Underbart underbart! Har inte läst bloggar på ett tag och så möts man av så här glada nyheter! Er bebis kommer att ha de snyggaste koftorna! <3

StinaKajsa said...

Grattis! Ååå så mycket du kan sticka nu :-)

Linn S said...

Åh så mysigt! Grattis till er! Jättesöt kofta f.ö. Kram!

Ingela said...

men så fantastiskt roligt! Jag gissar att den nya lilla människan kommer få många fina stickade saker i sitt liv! Stort grattis från en som brukar titta in här men som är dålig på att kommentera :)

Futu said...

Kul! Grattis!
Passa på att sticka massa söta kreationer nu :-)