Thursday, August 2, 2012

Garn

Det här är den snabbaste garnleveransen jag varit med om! Jag beställde från Garnkorgen runt lunchtid i måndags, på tisdagen kl 10 hade jag garnet i mitt hand. Fantastiskt! Det är fyra nystan Kampes, för att komplettera de kampesgarner jag redan har och som ska bli en filt. 

Sen måste jag berätta historien om det här garnet, Splendour från Easyknits. Första gången jag klämde på det var på Stickfest i väst, men då hade de tre härvor gult som Lenas garn sålde redan tagit slut. Kamilla köpte två av dem, och stickade sin fantastiskt fina sjal Solution. När den var klar hade hon ganska mycket garn över, vilket jag fick (yay!). Och nätet finns ju alltid, så jag beställde en härva till.

Men, och det är ju charmen med handfärgat garn, de två härvorna var så olika i färgbad som natt och dag (nu borde jag verkligen haft en bild för att illustrera det, men det har jag inte tyvärr).  Nu inleddes detektivarbete, för jag visste ju att det sålts en härva till på Stickfest i väst i just det färgbadet jag var ute efter... och vet ni, jag hittade det! Med hjälp av de alltid lika fantastiska Kamilla och Lisa. Och ännu bättre, Anna som köpt det bor strax utanför Göteborg, och hon ville byta med mig!

Så, i tisdags möttes vi upp lite snabbt, och nu har jag rätt färgbad och kan börja sticka på min sjal, tack Anna!

2 comments:

Solbritt_995 said...

Härligt när det går bra och vilka härliga garner

Matilda said...

Men så vackra färger!